Z tymi oponami w rzeszy to jest taaaak szerokie pole do popisu jak w holenderskim prawie pracy...Popatrzcie Niemieckie prawo jak dotychczas (2011) nie podaje konkretnego okresu kiedy należy jeździć na zimowych oponach, określa jedynie, że opony (M + S) takie są wymagane gdy na nawierzchni leży śnieg, lód, ubity śnieg, błoto pośniegowe i szron.
Zimowe utrudnianie ruchu spowodowane nieprawidłowymi oponami może kosztować mandat w wysokości do € 80.
W Niemczech i Szwajcarii reguły są mniej jednoznaczne i ich przepisy mówią jedynie, że zimą opony powinny być dostosowane do warunków atmosferycznych i powinny mieć minimalną głębokość profilu minimalnie 1,6 mm. Także obowiązkowy jest niezamarzający płyn do wycieraczek. Gdy tych warunków twój samochód nie spełnia a przy tym będzie przeszkodą w ruchu drogowym ryzykujesz mandat w wysokości od 40 do 80 Euro.
Najczęściej zadawane w Niemczech pytania (tłumaczenie z niemieckiego portalu pomocy drogowej ADAC):
Co jest nowego w niemieckich przepisach?
Zakaz używania letnich opon na "czarnym lodzie", śniegu, lodzie, błocie śniegowym i szronie. Jadąc w takich zimowych warunkach na letnich oponach ryzykujesz mandat 40 euro.
(Opony zimowe mają zazwyczaj oznakowanie "M & S" i/lub wizerunek trzech górskich szczytów i płatka śniegu. Litery M + S od Mudd+Snow czyli Błoto+Śnieg).
Nie mając zimowych opon lepiej w zimowych warunkach drogowych korzystać ze środków komunikacji publicznej.
Jakie opony używać zimą w Niemczech?
Opony oznakowanie "M & S" i/lub wizerunek trzech górskich szczytów lub płatka śniegu, także opony all-weather lub all-season (w przyszłości prawo niemieckie zdefiniuje wyraźniej "warunki zimowe" jak i jakie typy opon będą obowiązywały). Opony zimowe obowiązują na wszystkie koła pojazdu.
Czy jest oznaczony termin obowiązywania opon zimowych?
Nie. Takie terminu jeszcze nie określono choć jest zalecany okres od października do Wielkanocy.
Jakie kary obowiązują za jazdę na nieprzepisowych oponach?
Kierowca jadący w warunkach zimowych na oponach letnich ryzykuję mandat w wysokości 40 euro. Gdy jednak z tego powodu spowoduje utrudnienia w ruchu drogowym podlega karze grzywny w wysokości 80 euro 1 punkt karny.
Czy są wyjątki w obowiązku posiadania opon zimowych?
Z obowiązku zwolnione sa pojazdy ciężarowe, rolnicze i autobusy.
Jakie będą przepisy w przyszłości?
W dalszym terminie opracowywać się będzie przepisy międzynarodowe i standardy europejskie.
Kto jest odpowiedzialny za przekroczenie?
Gdy jedziesz samochodem na letnich oponach mimo zimowych warunków drogowych - popełniasz przekroczenie. Za to przekroczenie karanym jest kierowca pojazdu a nie jego właściciel.
Czy przepisy dotyczą także pojazdów jednośladowych?
Tak.
Czy turyści w pojazdach zarejestrowanych w innych krajach podlegają także tym przepisom?
Według niemieckiego prawa ruchu drogowego (§ 2, lid 3 bis) każdy użytkownik niemieckich dróg podlega niemieckim przepisom.
Jakie skutki dla ubezpieczenia może mieć wypadek spowodowany na letnich oponach?
Pojazd nie przystosowany technicznie do danych warunków atmosferycznych w razie wypadku może być przez jego firmę ubezpieczeniową ukarany według warunków umowy ubezpieczeniowej.
I bądź tu cwany jak pogoda zmienia sie jak w kalejdoskopie...Więc teoretycznie na czystej,odsnieżonej autobanie mozna smigać na letnich....Ale zjedź do wc na nieodśnieżony parking-i już dupa zimna....
No i pojęcie "czarny lód",czyli odsniezona autobana z tendencją do szybkiego zmrożenia...heh
Zimowe utrudnianie ruchu spowodowane nieprawidłowymi oponami może kosztować mandat w wysokości do € 80.
W Niemczech i Szwajcarii reguły są mniej jednoznaczne i ich przepisy mówią jedynie, że zimą opony powinny być dostosowane do warunków atmosferycznych i powinny mieć minimalną głębokość profilu minimalnie 1,6 mm. Także obowiązkowy jest niezamarzający płyn do wycieraczek. Gdy tych warunków twój samochód nie spełnia a przy tym będzie przeszkodą w ruchu drogowym ryzykujesz mandat w wysokości od 40 do 80 Euro.
Najczęściej zadawane w Niemczech pytania (tłumaczenie z niemieckiego portalu pomocy drogowej ADAC):
Co jest nowego w niemieckich przepisach?
Zakaz używania letnich opon na "czarnym lodzie", śniegu, lodzie, błocie śniegowym i szronie. Jadąc w takich zimowych warunkach na letnich oponach ryzykujesz mandat 40 euro.
(Opony zimowe mają zazwyczaj oznakowanie "M & S" i/lub wizerunek trzech górskich szczytów i płatka śniegu. Litery M + S od Mudd+Snow czyli Błoto+Śnieg).
Nie mając zimowych opon lepiej w zimowych warunkach drogowych korzystać ze środków komunikacji publicznej.
Jakie opony używać zimą w Niemczech?
Opony oznakowanie "M & S" i/lub wizerunek trzech górskich szczytów lub płatka śniegu, także opony all-weather lub all-season (w przyszłości prawo niemieckie zdefiniuje wyraźniej "warunki zimowe" jak i jakie typy opon będą obowiązywały). Opony zimowe obowiązują na wszystkie koła pojazdu.
Czy jest oznaczony termin obowiązywania opon zimowych?
Nie. Takie terminu jeszcze nie określono choć jest zalecany okres od października do Wielkanocy.
Jakie kary obowiązują za jazdę na nieprzepisowych oponach?
Kierowca jadący w warunkach zimowych na oponach letnich ryzykuję mandat w wysokości 40 euro. Gdy jednak z tego powodu spowoduje utrudnienia w ruchu drogowym podlega karze grzywny w wysokości 80 euro 1 punkt karny.
Czy są wyjątki w obowiązku posiadania opon zimowych?
Z obowiązku zwolnione sa pojazdy ciężarowe, rolnicze i autobusy.
Jakie będą przepisy w przyszłości?
W dalszym terminie opracowywać się będzie przepisy międzynarodowe i standardy europejskie.
Kto jest odpowiedzialny za przekroczenie?
Gdy jedziesz samochodem na letnich oponach mimo zimowych warunków drogowych - popełniasz przekroczenie. Za to przekroczenie karanym jest kierowca pojazdu a nie jego właściciel.
Czy przepisy dotyczą także pojazdów jednośladowych?
Tak.
Czy turyści w pojazdach zarejestrowanych w innych krajach podlegają także tym przepisom?
Według niemieckiego prawa ruchu drogowego (§ 2, lid 3 bis) każdy użytkownik niemieckich dróg podlega niemieckim przepisom.
Jakie skutki dla ubezpieczenia może mieć wypadek spowodowany na letnich oponach?
Pojazd nie przystosowany technicznie do danych warunków atmosferycznych w razie wypadku może być przez jego firmę ubezpieczeniową ukarany według warunków umowy ubezpieczeniowej.
I bądź tu cwany jak pogoda zmienia sie jak w kalejdoskopie...Więc teoretycznie na czystej,odsnieżonej autobanie mozna smigać na letnich....Ale zjedź do wc na nieodśnieżony parking-i już dupa zimna....
No i pojęcie "czarny lód",czyli odsniezona autobana z tendencją do szybkiego zmrożenia...heh